Människa

Människa-Human Being

HUMAN-som visar l. präglas av förstående för l. medkänsla med andra människor, människo­vänlig, tillmötesgående, vänlig, hygglig, "mänsk­lig".  (Ur Svenska Akademiens Ordlista)


Hm, GÖR vi det?  Visar medkänlsa med andra människor (och djur) ....... Långtifrån alla gör det. Kanske skulle vi tänka lite mer på vad ord står för. Att kalla sig människa, men inte leva upp till ordet....  O-mänsklig...... NOT a Human Being....


Jag ser det unika i varje människa jag möter. Barn som Vuxen. I barnen hittar jag det kvickt, hos vuxna är som vi vet masken tjockare,,,oftast,,,,,,


Jag mötte en speciell kvinna i går, hon hade säkert av samhället påhittad "diagnos".
hennes Unika Ljus Syntes så väl i ögonen.
Tack för att jag kunde se det!


I Ljus//Wynja

Kommentarer
Postat av: Charliee

Ja, underbart att du kunde se det!

Kram/Charliee

2008-07-10 @ 18:19:42
Postat av: Kristian Tigersjäl

Ja visst är det konstigt, men faktum är att desto mer socker du äter, desto mer vil du ha och desto mer befinner du dig i "sockerdimman". Så det har väl gjort att priserna hållts låga på sådana varor. Jag vågar dock påstå att jag är LITE bättre än snittet iaf. Jag äter godis på helgen, eller snarare fre-lör lite flyktigt uttryckt och fikar MAX en gång i veckan om det inte är något kalas av något slag. Inga småkakor, läsk, godisbitar o blablabla under veckorna o söndag. Det (o)lustiga är nämligen att så snart man börjar tillåta sig inte vara allt för strikt och sedan ser över vad man köpt och ätit, då inser man att det blivit något varje dag ändå, trots att man inte skulle, det är nästan automatiskt. Helt sjukt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback