De Azurblå!

Skogen på morgonen.
Dofterna var överväldigande efter regnet! Ljuvligt!


Möter en hel flock med små-små azurblå trollsländor :D  Hade dessvärre inte kameran, så snor en bild från nätet.

Trollslända-Dragonfly-Magiskt!
Väl hemma tittar jag i min väl använda bok "Djurens Språk" av Solöga. jag läser:

" Trollslända. Du har en stor andlig gåva-använd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition."

Kände ju till det, har sländan tattuerad på benet *l'

Men,,,,,lyckas glömma intuitionen. Sätter mig på berget vid sjön, ett ställe jag inte brukar sitta på. Jena traskar stigen fram. Hon märker inte att jag stannar. Tänker att hon borde hålla uppsikt över matte. Har lärt mig man ska "gömma sig" så dom får söka upp en.
Röker en cigg. Ingen  Jena. Visslar,,,,ropar,,,,,reser mig och går raskt,,,,,,visslar,,,ropar. ingen Jena.
Då kommer insiktern. Hon har fått panik! Hon har levt 4 år i ett hägn, utan kärlek o egen familj. Nu har hennes matte försvunnit. paniken får det att svartna för ögonen, alla sinnen blockeras. Man springer!!!

Vart?

HEM!!!

Vägen har aldrig varit så lång hem. Ringer sonen, men nej, han har hunnit åka. Går så fort jag kan, Jävla fibro, benen värker. Nu känne rjag hennes ångest. jag skickar bilder allt vad jag kan. "Gå hem, sätt dig på trappen, jag kommer! Förlåt!"

Väl hemma, granne på parkeringen. Har hon sett min hund? Ja där, hon pekar mot min trapp. Älskade Jena!! Världens klokaste finaste hund! Varför lyssnar jag på hur man "ska" göra. Ingen vet vad VI ska göra, Jena & jag.

Lita på min intuition!!! Lita på att Hon och jag har kontakten!!!

Hon får mååånga korvbitar o kramar.

TACK trollsländor!

Wynja

Kommentarer
Postat av: Marika

gud vad fint. Även om paniken tog över på er båda så fann ni varandra på era känslor. Hade velat se Jena sittandes vid trappen.

Kul att få träffa dig. Nästa gång ska inte hundarna sitta och vänta. Jag älskar din stora tavla. Kram M

Postat av: Charliee

Vilken fin resa/utflykt du tog med mig på..

Jag kan tydligt känna kärleken som finns mellan dig och din hund,

och jag kunde också känna den vackra skogen efter regnet på morgonen. Storslaget.



Kram/Charliee

2008-06-15 @ 20:01:26
URL: http://charliee-healing.blogspot.com
Postat av: Charliee

Vilken fin resa/utflykt du tog med mig på..

Jag kan tydligt känna kärleken som finns mellan dig och din hund,

och jag kunde också känna den vackra skogen efter regnet på morgonen. Storslaget.



Kram/Charliee

2008-06-15 @ 20:03:18
URL: http://charliee-healing.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback