Slutet?

Jag har fina vänner,,,,,,underbara barn,,,,

Men nu hjälper inte det mig att betala hyra, mat och kläder,,,,,,,,,,,

Orkar inte med fler motgångar och bakslag. Tänker positivt, så jävla gott jag kan,,,,,,,,Men VARFÖR? Som mitt X alltid sa: " gör bara mer ont när allt går åt helvete då...bättre vara negativ hela tiden,,,"

 
Mina motgångar är jämt pengar. Orkar inte ens längre försöka förstå varför. Släpper allt,,,,,

Kan inte ens köpa nya kläder till mina barn.

Sista smällen kom i dag. Inställd kurs. Mycket pengar i min värld försvann. En piss i havet för vissa männiksor,,,,,,


Sommar? Dra åt h-vete,,,,,,sitta här med ungarna, dåligt samvete hela tiden för vi  inget kan göra. ALLA andra åker ju hit o dit. bara Grönan är omöjligt ekonomiskt.

Packa allt o vänta på vräkning, medan elen stäng sv?

Nej tack. Dom har en pappa som får ta han om dom, själv tackar jag för mig!

Wynja

Kommentarer
Postat av: Marika

Kära vännen!

Du är inte ensam om detta. Tro mig, jag sitter själv med ångest över att inte kunna ta mina barn på semester eller ta dom till grönalund.

Du kan ta med dina barn på en semester tältandes i skogen? Det kostar ingenting. Det är vad jag funderar på att göra med mina barn. Det kan bli riktigt roligt.

Varför inställd kurs?

Ring om du behöver prata! Vi kanske kan hjälpa varandra. Kram M

Postat av: Grå Gubben

Finns för dig om jag kan vara till någon hjälp.

Även blogg-vänner är viktiga vänner.

Kram/ Grå

2008-06-16 @ 20:37:33
URL: http://blogg.sejd.se/
Postat av: Steph

Jodå, man ska alltid tänka positivt, det mår man SÅ mycket bättre av!

2008-06-16 @ 21:48:59
URL: http://nagini.blogg.se/
Postat av: Kristian Tigersjäl

Hej där!



Jag vet hur det är att ha lite pengar, det kan vara ett riktigt helvete! Men faktum kvarstår, som även andra redan sagt: att vara negativ, tänka negativt, hjälper tyvärr inte alls. Du får bara ännu mer av det du inte vill ha, lika med dålig ekonomi. I huvud taget får du mer av allt som du fokuserar på. Tänker du te.x att det är jävligt synd om dig och att du är ett riktigt offer i detta så kommer du få uppleva ännu mer av sådant som får dig att känna dig som ett offer i världen. Det ÄR tungt att vända tankarna och agerandet när man är på den totala botten med något, te.x ekonomi, men det är absolut nödvändigt för att få ordning på situationen igen.



Som någon sa: det finns gott om saker du kan göra med familj och barn som INTE kostar eller kostar mycket lite.



Du ÄR faktiskt inte så fattig heller: du har barn, som du säkerligen älskar, du lever, du har mat på bordet (hoppas jag!) även om det inte är oxfilé. Du har faktiskt väldigt mycket, om du tänker efter. Även om bristen på pengar känns kvävande.



Om du börjar försöka tänka: "Jag klarar mig", "jag har så det räcker" osv så kommer det vara till stor hjälp. Både för känslan av att kvävas och för att faktiskt dra till sig pengar ist för att skjuta dem ifrån dig som dina nuvarande tankar gör.



Just nu låter dock det här, och troligen allt annat folk skriver här, som ren jävla skit som är lätt att säga när man inte är du. Det är sant, men sant är också att enbart du kan förändra din situation. Ett riktigt varmt ärligt lycka till önskar jag dig!



Om du vill skriva av dig eller ha hjälp att vända dina tankar och synsätt till något bättre så står dörren öppen! Lycka till och ta hand om dig!



Kristian Tigersjäl

2008-06-17 @ 20:46:17
URL: http://www.metrobloggen.se/tigersoul

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback