UR-Moder. UR-sinne


Jag är ganska bra på att  hålla mig lugn i olika situationer. Härdad av tio år bakom disken på Systembolaget. Försöker skicka ljus till dom som är arga och buttra. Kan svälja och le.

MEN! Om någon ger sig på något av mina barn!! Då vaknar HON, urModern, Lejoninnan och hennes URSINNE!!! Finns ingen chans att jag kan vara lugn och saklig då.
Allt svartnar, jag spottar och slåss.

Är det dessutom en person som enligt födelseattesten borde vara "vuxen", ja...då är det risk att jag går bärsärk.....

KAN man hejda detta djuriska? Det som sker när någon ger sig på min avkomma? Vara saklig och resonabel?

Jag kan det INTE,,,,, Kan Du?

Wynja

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag vet vad du menar. Men är det inte ett beteende som visar att vi skyddar våra barn. Djuren skyddar sina barn eftersom dom är för små för att klara av att försvara sig mot anfallande stora djur. Vi gör samma sak. Vill inte se det som något negativt, dock önskar man att man kunde hantera sin energi bättre i många avseenden. Men man är inte mer än människa och Rom byggdes inte på en dag. Vi är här för att lära utvecklas. De vuxna som anfaller barn på olika sätt har sina egna brister dom brottas med och behöver utveckla. Vi skickar ljus till dom! Vad säger du? Stora kramen till dig min syster

Postat av: Grå Gubben

Jag är en fridens man. Det skulle aldrig falla mig in att göra någon något illa. Jag har aldrig lyft min hand mot någon. För det har inte behövts.

Men jag vet...vet att jag skulle tillgripa dom medel som behövs för att skydda dom jag håller kär. Och det är nog inte begränsat till mina barn och barnbarn. Det kan källa andra närstående också.

Även i cirkeln kan man vara som en stor familj. Och i en familj gör man allt för varandra.

2008-06-15 @ 00:36:14
URL: http://blogg.sejd.se/
Postat av: Tjidtjie

Har tassat runt o läst lite o gillar det jag ser. På frågan om jag skulle vara saklig o resonabel om nån gav sig på mina barn kan jag säga ett ärligt Nej. Jag skulle gå hur långt som helst för att skydda dem...

2008-07-07 @ 22:45:12
URL: http://metrobloggen.se/tjidtjie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback