Var kommer barnen in???

Här kan man läsa om hur kommunen jag bor i tar hand om sina barn:

http://www.norrteljetidning.se/site/page/1316?newsid=1345

Jag och min son har även vi figurerat i Norrtelje Tidning, samt Radions P1 med anledning av att han inte har någon fungerande skola. ( Sedan drygt 2 år...). Man fick då "eld i baken" i skolan och avsatte en lärare att vara med min son 6 tim/vecka.

Sonen är snart 13 år och han VILL gå i skolan!! Han vill vara med kamrater.  Denna halvdanna lösning kommer att upphöra i höst. Vi står återigen med ingenting.....

Jag avser oxå att anmäla kommun och skola, även om jag förstår att det inte kommer att hjälps oss. Men KANSKE, kanske kan det hjälpa ett yngre barn att slippa lida.

VAD är det som gör att fortfarande, år 2008, ska alla männsikor vara lika??? Annars spottar systemet ut dom på bakgården...

Arg i dag//Wynja

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag tror att om man inte kämpar och visar sitt missnöje över hur pengar och resurser prioriteras fel, så händer det ingenting. Så kämpa på! Kanske hjälper du andra på vägen. Jag ska göra vad jag kan i den andliga sfären. Kan jag göra något annat mer praktiskt så är jag inte långt ifrån, det är bara att ropa. Kram Marika

Postat av: Charliee

Åh! Hoppas det ordnar sig! Det är jobbigt när saker inte fungerar som det skall med barnen. Stå på dig!

Kram/Charliee

2008-06-10 @ 18:51:09
URL: http://charliee-healing.blogspot.com
Postat av: Kristian Tigersjäl

Hej där! Nej fy det är skönt att veta, tittar inte mkt jag heller, finner ingenting intressant av det som visas praktiskt taget. Det är ganska skönt när man får reda på sådana där fakta! Välkommen till bloggen tror inte du varit där tidigare! ;)

2008-06-10 @ 21:47:52
URL: http://www.metrobloggen.se/tigersoul
Postat av: Kristian Tigersjäl

hihi förresten jag märkte just det samma ;) ang favoriter. ROligt har ganska glest där just nu!

2008-06-10 @ 21:49:06
URL: http://www.metrobloggen.se/tigersoul

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback