Förändringens Vingar

Det händer massor i mitt liv nu. Med raketfart ställs jag inför val och skiljevägar.  Itutad är jag att " Tänk efter noga nu! GÖR du verkligen rätt! " Och så alla olyckskorparna då...

Men VAR står svaren? Var står det något om hur lång tid ett beslut ska ta? I Svea Rikes Lag, eller??

Lånade en bok " Djävulen och fröken Prym " Av Paulo Coelho i förordet skriver författaren:

" Jag har alltid varit övertygad om att djupa förändringar, såväl i människan som i samhället, sker under mycket korta tidsrymder. När vi minst väntar oss det ställer livet oss inför en utmaning för att testa vårt mod och vår vilja till förändring. I denna stund är det ingen idé att låtsas som ingenting eller ursäkta sig med att säga att vi ännu inte är redo.

  Utmaningen väntar inte.
Livet blickar inte tillbaka.
En vecka är mer än tillräcklig tid för att vi ska kunna bestämma om vi accepterar vårt öde eller inte. "

DET tar jag till mig! DET känner jag i hela min själ är så RÄTT!

Och de som säger sig älska mig. Som kraxar olycksbådande för de är så " rädda om mig. " Jag vet att ni vill väl, men jag väljer själv och jag väljer att vara modig och förändra mitt liv.  Annars dör min själ! De som innerligt älskar mig ur djupet av sina hjärtan, de släpper mig fria med lyckönskningar!!

I Kärlek//Wynja

Kommentarer
Postat av: Carola

Å...men så rätt och så exakt :-)



Carola


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback